PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z RELIGII W SZKOLE PODSTAWOWEJ W RAKOWIE
Nauczyciel: Justyna Skrzypczak
Przedmiot oceny z religii zawiera kryteria poznawcze, kształcące i wychowawcze. W wartościowaniu oceny z religii nauczyciel uzupełnia dydaktyczny zakres oceny wymiarem duszpasterskim, czyli ideałem życia chrześcijańskiego.
Obszary podlegające ocenianiu na katechezie w klasach I-III:
- Krótkie wypowiedzi ustne.
- Prowadzenie zeszytu przedmiotowego lub zeszytu ćwiczeń
- Aktywność ucznia na lekcji.
- Śpiew poznanych pieśni, mówienie modlitw.
- Znajomość podstawowych wiadomości katechizmowych.
- Przygotowanie rozważań nabożeństw, przygotowanie liturgii, udział w konkursach, przedstawieniach.
Obszary podlegające ocenianiu na katechezie w klasach IV–VII:
- Prace pisemne
- Wypowiedzi ustne.
- Prowadzenie zeszytu przedmiotowego lub zeszytu ćwiczeń.
- Aktywność ucznia na lekcji i współpraca w zespole.
- Umiejętność odczytywania parametrów biblijnych.
- Pilność, systematyczność, postawa, umiejętności.
- Rozwijanie postawy religijnej (udział w jasełkach, konkursach religijnych, przygotowanie adoracji, rekolekcji, nabożeństw, działalność w grupach parafialnych
dla dzieci, młodzieży).
Zamierzone osiągnięcia ucznia po ukończeniu katechizacji w szkole podstawowej
- znajomość podstawowych fragmentów Pisma Świętego i ich przesłania;
- umiejętność odczytania przesłania poznanych fragmentów biblijnych;
- umiejętność integrowania poznanych informacji z aktualnymi wyzwaniami;
- znajomość symboli wiary;
- znajomość religijnych korzeni wybranych elementów kultury polskiej;
- znajomość istoty okresów liturgicznych, ich odczytywanie w kontekście biblijnym i życia chrześcijańskiego;
- znajomość symboliki liturgicznej;
- aktywne uczestnictwo w Eucharystii;
- znajomość istoty sakramentów;
- zastosowanie wskazań prawa Bożego w konkretnych sytuacjach życiowych;
- umiejętność kształtowania własnego sumienia, osobowości, charakteru w oparciu o prawo Boże;
- umiejętność rozwiązywania podstawowych problemów wiary;
- hierarchizacja podstawowych wartości moralnych;
- ocena poglądów i postaw własnych i innych ludzi;
- znajomość sposobów i rodzajów modlitwy oraz biblijnych wzorów modlitwy;
- umiejętność samodzielnego formułowania modlitw;
- postawa uznania błędu, przeproszenia, dziękczynienia, uwielbienia;
- umiejętność rozwiązywania trudnych sytuacji w duchu chrześcijańskim;
- umiejętność reagowania na niewłaściwe zachowania;
- odczytywanie własnych zadań we wspólnocie: rodzinnej, kościelnej, koleżeńskiej, szkolnej;
- umiejętność wyrażania własnych opinii;
- zaangażowanie w różne formy apostolstwa;
- postawa akceptacji i tolerancji;
System oceniania z religii dla klasy I szkoły podstawowej (1)
System oceniania kl II SP 2021
System oceniania Klasa 3 SP Poznaje Jezusa
System_oceniania_Klasa_4_SP Odkrywam życie z Jezusem(1)
System_oceniania_Klasa_V_SP_2020_(1)_(1)
System oceniania Klasa 7 SP Szczęśliwi, którzy czynią dobro
System_oceniania_Klasa_8_SP Szczęśliwi, którzy zdobywają świętość